Nå er vi i Norge, inne i en periode hvor det store deler av døgnet er mørkt ute. Dette har en påvirkning på mange mennesker, man kan føle seg både slapp og sliten, men mange opplever også at denne tiden tærer på psyken. Det å dra på jobb når det er mørkt, forså å dra hjem når det er mørkt, kan gjøre at motivajsonen til å reise seg fra sofaen å komme seg på trening kan være vanskelig opprettholde i denne tiden. Men da er det noen ting som er viktig å huske; trening er veldig positivt. Det kan blant annet hjelpe deg med å få mere energi i en tid som kan føles tung. Her kommer en liten liste over hva du kan gjøre for å motivere deg selv til å hoppe opp av sofaen å komme deg på trening i vinter. 

- Lag en plan! Det å lage en plan over hvor mange dager i uken du skal trene samt hva du skal trene de forskjellige dagene, kan hjelpe å holde motivasjonen oppe. Det kan også være lurt å variere øktene slik at hver dag byr på nye utfordringer på trening. 

- Dra rett fra jobb (eller før jobb)! For mange kan det ideelle være å ta treningen i sammenheng med andre ting slik at man unngår å bli sofa-fast på ettermiddagen. Dette gjelder selvføligelig ikke alle, men kan være en god måte for mange til å unngå å hoppe over treningsøkten.

- Det gjør deg glad! Om du er en av mange som føler på den såkalte "høstdepresjonen" er trening noe som kan hjelpe deg, trening utløser endorfiner og følelsen øker lykke og du vil bli mer oppstemt. 

- Ta på deg klærne før du må! Det å kle på seg treningsklærne før du er nødt, for eksempel når du står opp, eller når du kommer hjem fra jobb, kan gjøre det enklere å komme seg på trening. 

- Sett deg et mål! Det å sette seg et mål, å stadig se at man nermer seg det målet er alltid en god motivator. Målene du setter deg kan være både kortisiktig og langsiktig.

 

Vi ønsker alle våre kunder en god vinter!