Kontakt oss

Ofte stilte spørsmål

Lurer du på hvordan du melder deg, hva du skal gjøre hvis adgangskortet ditt ikke fungerer?

Vi har forsøkt å samle de vanligste spørsmålene.

Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål, vennlist ta kontakt med ditt Fitnesspoint treningssenter. 

Bli medlem

Hvordan blir jeg medlem?

Du melder deg inn via vår hjemmeside www.fitnesspoint.no. Her registrerer du dine personopplysninger og velger betalingsmetode. Du kan enten velge å betale årlig eller månedlig med faste trekk fra bankkortet/kredittkortet ditt eller du kan velge å få tilsendt faktura. Trenger du hjelp til innmelding vil vi ha egne «åpne dager» hvor det er mulig å få hjelp til innmeldingen. Les informasjon på sidene til det enkelte senter om dette.


Kan jeg få prøvetime?

Vi har ikke noe system for prøvetime.
Hos oss kan du kjøpe enkelttime rimelig (Drop-In). Drop-In kjøper du her > fitnesspoint.no/dropin.


Hvor mye koster det å være medlem?

Det kan være forskjellige priser avhengig av hvilket senter du ønsker å trene på. Se priser på sidene til det enkelte senter. Oversikt over senter>

 

Hvordan avslutter jeg medlemskapet?

Du avslutter medlemskapet ved å logge deg inn på «min side» på www.fitnesspoint.no . Når du er innlogget  trykker du på «Avslutte».

 

Kan jeg pause medlemskapet?

Månedsmedlemskap kan pauses i inntil 3 måneder. Dette gjør du  ved å logge deg inn på «min side» på www.fitnesspoint.no.
Årsmedlemskap kan ikke pauses.

 

Hva er aldersgrensen på medlemskap?

Det er 16 år aldersgrense for å bli medlem på senteret. Det inkluderer de som fyller 16 år i inneværende år.

 

Kan jeg tegne medlemskap for en måned?

Ja, hos Fitnesspoint har du ingen bindingstid. Det betyr at du kan melde deg inn og trene i en måned og så melde deg ut. Men husk at dersom du ønsker å bare trene for en måned er det ditt ansvar å melde deg ut før måneden er avsluttet, hvis ikke fornyes medlemskapet automatisk.

 

Adgang


Hvordan får jeg adgang til senteret?

 

Adgang med bank-/kredittkort

Du benytter ditt bankkort/kredittkort som adgangskort ved å bruke magnetstripen. Alle typer bankkort og kredittkort kan benyttes, det eneste kravet til kortet er at det har 16 siffer og magnetstripe.
Du kan velge om du vil benytte kortet du benyttet til betalingen som adgangskort, eller du kan velge å benytte et annet kort. Å bruke andre kort enn betalingskortet som adgangskort kan være lurt hos eksempelvis familier. Et kort til betaling og hvert familiemedlems kredittkort som adgangskort.
Valg av hvilket kort du vil bruke gjøres i innmeldingsfasen.

 

Adgang med app

Det er nå også mulig å benytte app for å få adgang til Fitnesspoint. 

App’en laster du ned fra Appstore eller Google Play. 

 

Du bruker passordet ditt til “Min Side” for å logge deg inn i appen. 

 

Husker du ikke passordet ditt kan du genere nytt passord fitnesspoint.no/min-side > Glemt passord

Du kan også få lenke til nytt passord på SMS. Send FPNYTTPASS til 2300

 

Hvor lang tid tar det før jeg får adgang til senteret?

Betaler du med bankkort/kredittkort får du adgang til senteret med en gang du har meldt deg inn på våre nettsider. Når du har gjennomført betalingen og opprettet medlemskap, tar du med deg det kortet som du har valgt som adgangskort til våre sentre. 

Dersom du har valgt trekk fra bank/kredittkort som betalingsmetode vil du få tilgang til senteret umiddelbart.


Betaler du med faktura vil du få tilgang til senteret straks vi har registrert betaling av din første faktura. Dette tar normalt 1-3 virkedager fra du har betalt.


 
Jeg har ikke eget bankkort/kredittkort, hvordan får jeg adgang til senteret?

Dersom du ikke har eget bankkort/kredittkort eller ikke har bankkort/kredittkort kan du benytte et «gavekredittkort» som adgangskort. Det finnes flere forskjellige typer gavekredittkort (f.eks PayGo Visa) og disse kan kjøpes på de fleste dagligvareforretninger og kiosker.

 

Kortet mitt fungerer ikke i døren, hva gjør jeg?

1. Har du lagt inn kortnummer under fanen «adgangsmetode» da du registrerte deg? Hvis  ikke kan du gjøre det ved å logge inn på «min side» på fitnesspoint.no

2: Drar du kortet med magnetstripen riktig vei? Magnetstripen skal være på motsatt side av der lyset på kortleseren er.


Hvis adgangskortet ditt fortsatt ikke fungerer, så kan magnetstripen på kortet være defekt. Du kan enkelt bytte til et annet adgangskort inne på «min side» på www.fitnesspoint.no. Gå inn på «adgangsmetode», legg til ditt nye adgangskort.  Vi ber deg passe på at du har lagt inn riktig nummer på kortet og at at du har lagt inn numrene uten mellomrom. Det er en vanlig feil å legge inn feil nummer.

Du kan selvfølgelig også velge app som adgamgsmetode. Da slipper du evt. problemer med kortet. App’en laster du ned fra Appstore eller Google Play. 

 

Du bruker passordet ditt til “Min Side” for å logge deg inn i appen. 

 

Kan jeg som medlem trene på andre Fitnesspoint-senter?

Hvis du har PLUSSmedlemskap kan du trene på hvilket senter du vil. Andre typer medlemskap er begrenset til det enkelte senter.

 

Betaling


Hvordan foregår betalingen?

Dette kan velge en av følgende betalingsmetoder:

1. Betaling via bankkort/kredittkort (VISA/Mastercard)
Du betaler fra den dagen du melder deg inn, og helt frem til du velger å si opp medlemskapet. Ved oppsigelse vil medlemskapet gjelde ut perioden du har betalt for. Blir ikke medlemskapet sagt opp vil det automatisk bli fornyet og kortet trekkes for en ny periode.

2. Betaling via faktura
Du kan velge å få tilsendt faktura pr e-post. (fakturgebyr på kr. 29,- tilkommer)

 

Annet

Jeg har glemt passordet til min side

Husker du ikke passordet ditt kan du genere nytt passord fitnesspoint.no/min-side > Glemt passord

Du kan også få lenke til nytt passord på SMS. Send FPNYTTPASS til 2300

 

Kan jeg dusje hos Fitnesspoint?

Nei, vi antar at de fleste av våre kunder dusjer hjemme. Dusj tar plass, koster penger og det krever mye å ha gode hygieneforhold i en dusj. Vi har omkledningsrom du kan benytte.


Er kredittkortopplysningene trygt lagret hos Fitnesspoint?

Fitnesspoint lagrer ikke kredittkortopplysninger. Alle kredittkortopplysninger lagers av vår leverandør av betalingstjenester. Her er opplysningen lagret på trygg måte og all kommunikasjon med leverandør av betalingstjenester foregår kryptert.

For bruk til adagng lagrer vi kun deler av kredittkortnummert, ikke hele. Også dette lagrer vi krypert.

I tillegg krypterer vi all kommunikasjon med SSL-sertifikat (https) på alle våre sider.

 

Personvern -GDPR

Du kan lese mer om vår personvern-policy her

 

Medlemsbetingelser

Medlemsbetingelser finner du her