At det er viktig å få i seg nok drikke er ingen hemmelighet. Det er avgjørende for at man skal fungerer optimalt. Drikker man ikke nok kan man føle seg slapp og tung i hodet. Men er det noe en god del ikke tenker på, er det at det er viktig å få i seg ekstra med væske når man trener, uavhengig om man driver med cardio, løping, styrke eller noe annen form for trening. 

Det er viktig å huske på at kroppen skal være hydrert både før og etter, og under treningsøkten. Det viktigste væskeinntaket skjer faktisk før treningen begynner. Er ikke væskebalansen i kroppen god under treningen, kan dette selvfølgelig påvirke ytelsen og resultatet av økten. 

Hvor mye drikke som trengs er avhengig av flere faktorer. Både intensitet, fysisk form, lengde på treningen, kroppsvekt og kroppsstørrelse. Disse spiller alle inn for hvor stort væsketap kroppen har i løpet av treningen. En pekepinn som er grei å forholde seg til er at hvis man trener i en time, kan det være nok med bare vann, hvor mye vann du trenger merker en godt selv. Skal du trene lengre enn det synes mange det er godt med en eller annen form for sportsdrikke, men dette er individuelt og noe en hver enkelt må finne ut. Skal økten være svært lang, kan det være fint å ha noe næring man kan fylle opp lagrene med etterhvert som de blir tomme. Dette kan være alt fra bananer, nøtter eller barer. Et ting er hvertfall viktig å huske: Skal økten bli bra er det viktig med god væskebalanse i kroppen.

Ønsker du å melde deg inn hos Fitnesspoint, klikk her