For at du skal lykkes med treningen din, må du prioritere det ukentlig. Det vil komme hektiske dager og uker, og det vil være dager der du ikke føler for å trene, men hvis du har trening som en stor prioritet i hverdagen, vil sannynligheten være høyere for at du får gjennomført øktene dine, og lykkes med din trening. 

Her er tre enkle tips til hvordan lykkes med treningen

1. Planlegg treningsuken på forhånd

Ofte er det smart å sette seg ned på søndag og få en oversikt på hvordan kommende uke blir seende ut. Utifra det kan du få et bilde på hvor mange økter du skal gjennomføre, og hva treningen skal inneholde. Her er planlegging og prioritering nøkkelen.

2. Tenk langsiktig

Med et langsiktig tankesett rundt trening, vil du ikke bli låst fast i kortsiktige mål. For hva skjer hvis du setter deg kortsiktige mål og ikke når de? Man vil bli lei og slutte, og da får man ingen positiv effekt av treningen, og du vil til slutt mislykkes. Å jobbe med årsmål er veldig gunstig, da får du kontiunutet over en lang periode, som resulterer i nok økter for å få en fremgang av treningen. 

3. Finn en treningsform du liker

Det er kanskje en klisje, noe man stadig hører, men det er en sannhet i det. Hvis du finner en treningsform du liker, vil du gjøre det ofte, og resultatene vil komme deretter. Trening er noe du skal glede deg til å gjøre, og hvis du finner en treningsform du er komfortabel med, vil det øke sannsynligheten for at du gjennomfører treningen ukentlig, og da vil du lykkes med din trening. 

Ønsker du å melde deg inn hos Fitnesspoint, klikk her