- Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det, sa den britiske statsministeren Winston Churchill en gang. Og er det ikke litt slik det er med trening også?

Dørstokkmila er ofte vanskeligere å forsere enn faktisk å gjøre unna én mil, gående, løpende, syklende eller på annen måte. Det er sjelden vanskelig å begynne å trene. Det som er det mest utfordrende er å opprettholde aktivitet over tid og å gjøre dette til en vane, en rutine eller vanlig praksis i livet vårt.

Det kan være lurt å definere hvorfor man trenger, eller ønsker å trene. Dreier det seg om å komme i bedre form, vektreduksjon eller bare for å være sosial eller bygge muskler? Eller kanskje er det et løp, ei mil, en halv- eller helmaraton eller å gjennomføre Vasaloppet som lokker som et friskt mål der i det fjerne?

Definerer man behovet eller ønsket man har for trening, vil det uansett være enklere å kunne la seg gjennomføre. Å legge en plan for hvorfor man skal trenge og holde seg aktiv, og hvordan man skal kunne klare målene er en viktig grunnforutsetning for å mestre.
Det vil dessuten hjelpe på motivasjonen til i det hele tatt å komme i gang og passere dørstokkmila. For alle vet jo at det er så utrolig deilig etterpå.

 

Meld deg inn hos Fitnesspoint og begynn treningen i dag! Klikk her>